zondag 8 september 2019

op een paarse wolk...

....zat ik de laatste weken van de vakantie. Ondanks de droogte van vorig jaar stond de hei rondom Hilversum namelijk prachtig in bloei. En daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt!
Eigenlijk was ik helemaal niet van plan zo vaak naar diezelfde hei te gaan maar ik had ergens gezien dat daar ook reeën te zien waren (als je geluk had natuurlijk). En tja als de dan toch vakantie hebt, dan besluit je gewoon op een middag dat je nog wel even een ritje kunt maken voor een avondbezoek naar de hei.

Eerlijk gezegd had ik geen flauw idee waar de reeën te vinden waren maar ach het was mooi weer en we zouden wel zien. Het geluk was weer eens met mij die avond....




Wat een mazzel kun je hebben, samen met een mede fotograaf kon ik genieten van dit reetje dat rustig voor ons wilde poseren. Dan vergeet je, bij het zien van je foto's,  ook snel weer dat de wandeling over de donkere hei, terug naar de auto, best nog wel spannend was ;)

De dagen erna bleef de hei roepen en ben ik nog een aantal keer zowel 's morgens vroeg als in de avond gegaan. Het waren prachtige momenten, met mist en de kleuren van de opkomende zon in de ochtend, en fotograferen tijdens de warme zomeravonden. Ik heb weer zo genoten van dit mooie stukje natuur.



In het bos verborgen zag ik nog een paar keer wat reeën lopen, waar ik toch nog wat leuke beelden van heb kunnen maken. En ook in de avond zag ik de reeën nog een keer, dit keer in een ander veld maar daarom niet minder leuk!



En dan waren er nog de kleinere bewoners van de heide, schattige konijntjes die gelukkig ook wel even op de foto wilden. Extra fijn als de omstandigheden dan ook ideaal zijn met mist en mooi licht.






1 opmerking:

  1. Wat een prachtige blog met schitterende foto's heb je hier van gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen