zaterdag 11 augustus 2018

Boomkikkertjes

Soms heb je even een nieuw uitdagend onderwerp nodig om te fotograferen. Zo ging ik op pad in de AWD om eens bij de boomkikkertjes op visite te gaan. Dan moest ik ze wel eerst vinden natuurlijk en dat had nog wel even wat voeten in de aarde ( nou ja zeg maar gerust blubber). De beestjes zijn namelijk klein... heel klein.. en groen.. verstopt op vooral groene varens of stengels.. Afijn..


(door op de foto te klikken kun je deze groter bekijken) 



Maar als je dan eenmaal de eerste kikker hebt gevonden is het iets makkelijker om er nog een te vinden. Meestal zitten ze in de typische kikkerpose, pootjes onder het lijf en heerlijk in het zonnetje te relaxen. Maar af en toe tref je er een die wel zin heeft in een kunstje voor de camera.







Een  opvallend kenmerk van de boomkikker zijn de zuignapjes (zogenaamde ‘hechtschijven’) aan de tenen, waarmee ze aan struiken en bomen blijven plakken. Zo kunnen ze prima aan 1 rietstengel blijven hangen in de meest vreemde houdingen. 

Als je goed in zijn oog kijkt...

Kikker met huisdier? 


Hanging out... 


En dan was er nog de "Coole Kikker", de macho van het stel. Die ging echt even los als het om poseren gaat. In zn super stoere houding liet hij even zien dat er maar een de leukste kikker kon zijn.






Ik heb me in elk geval me prima vermaakt met deze kleintjes! 






3 opmerkingen:

  1. Nu even in het groot op de PC bekeken. Prachtige serie, leuk in verschillende houdingen en grappige teksten erbij. Mooie zachte tinten, dat zou ik volgende keer ook meer moeten proberen. De stoere kikker, en de close up (zie ik jou daar nu in zijn oog), en de voorlaatste zijn mijn favorieten.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie Ghita heb echt veel plezier gehad van deze beestjes :) En idd ik ben te zien in het oog, vond t wel grappig!

      Verwijderen
  2. Prachtige serie!
    Mooie zachte tinten en zeker bij de eerste paar foto's ook fraaie rustige achtergronden en goed gekozen composities. Goede scherpte ook in de foto's.

    Vooral foto 4 vind ik erg geslaagd, met die kruisende rietstengels en van onder naar boven genomen :-)

    Ik wist overigens niet dat ze ook in de AWD zaten. Dat is toch een stuk dichterbij (voor mij) dan zuid Limburg waar ik ze een keer gezien en gefotografeerd heb.

    Groet, Wouter

    BeantwoordenVerwijderen